-
تاریخ انتشار: 1402/08/27 11:24
شاهین بیانی | استقلال
کد خبر: 124807

خط و نشان برای پرسپولیسی ها : امسال جام را باید برای استقلال کادو کنند

بک راست بی تکرار و مدافع آخر خوشفکری که مبدع آفسایدگیری تک نفره در فوتبال ایران بود و هفده سالِ آزگار با یک پیراهنِ خیس آبی جنگید و تا هنگامه آویختن کفش ها چهره عشقی مانا را در مخمل سبز از یاد نبرد، حالا در آستانه ۶۲ سالگی با مرور خاطراتِ دیر و دور، دلش برای همه آن جام ها و جان ها غَنج می زند و حال پرنده ای پریده از قفس را پیدا می کند. 

به گزارش رصد ورزشی :استقلال صدر نشین لیگ است و هواداران استقلال امیدوارند که استقلال بتواند این فاصله را حفظ کند به رغم انتشار اخبار مثبت مالی از عقد قرارداد با اسپانسرهای دوم، سوم و... استقلال، مدیریت باشگاه همچنان پرتنش است. در شرایطی که شکایت برخی باشگاه‌ها از استقلال نسبت به رعایت نکردن سقف قرارداد مشکل ساز شده تعدادی از اعضای هیئت مدیره استقلال در این باره با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
 
 بک راست بی تکرار و مدافع آخر خوشفکری که مبدع آفسایدگیری تک نفره در فوتبال ایران بود و هفده سالِ آزگار با یک پیراهنِ خیس آبی جنگید و تا هنگامه آویختن کفش ها چهره عشقی مانا را در مخمل سبز از یاد نبرد، حالا در آستانه ۶۲ سالگی با مرور خاطراتِ دیر و دور، دلش برای همه آن جام ها و جان ها غَنج می زند و حال پرنده ای پریده از قفس را پیدا می کند. 

او کاپیتان شاهین بیانی است. تفنگدار شیدایی که جامِ زرین باشگاه های آسیا را بالای سر برد تا به اعماق دفترِ تاریخ استقلال هجرت کند. زمان گذشته اما شاهین هنوز با همان  تعصب سی سالِ پیش، از خانه آبی حرف می زند و ذره ای در عشق ِ ابدی اش تردید ندارد. گپ و گفت اختصاصی طرفداری با مردی که آسیا را با ستاره هایی چون سیروس و مجتبی و احمدرضا درنوردید پیش روی شماست. 

بازی نوجوانان ها برابر برزیل، انگلیس و کالدونیای جدید را دیدید آقای بیانی؟

 بله دیدم و به این بچه ها افتخار کردم. جلوی برزیل بی نظیر بودیم، مقابل انگلیس ما در عین شایستگی باختیم و می توانستیم مثل بازی اول شگفتی ساز شویم. مقابل نیو کالدونیا یا همان کالدونیای جدید هم معلوم بود برنده می شویم. اگرچه مراکش حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی، تیم قدرتمندی است اما من یقین دارم این بچه ها صعود می کنند و با آرامش و تدبیر لازم باز هم جهانگشایی خواهند کرد.
مثل اینکه تابویِ ناکامی های آینده سازان بالاخره شکسته. قبول دارید؟

 فوتبال ما چوب برنامه ریزی ضعیف و بها ندادن به استعدادها را می خورد. من قول می دهم اگر همه باشگاه ها مثل سپاهان و فولاد آکادمی درست و درمان داشته باشند، هم در این رده ها پیش خواهیم تاخت و هم آینده تیم ملی بزرگسالان را گارانتی خواهیم کرد.
چرا برخی باشگاه ها تمایلی به کار ریشه ای و اساسی ندارند؟

 روشن است، چون صندلی ها لرزان هستند و یک مدیر باشگاه نمی داند چند ساعت بعد هست یا نه. ناکامی های سال های اخیر فوتبال ما ارمغان مدیریت بی ثبات و روزمره است. مادامی که برخی باشگاه ها راضی نمی شوند پول یک بازیکن میلیاردی خود را خرج فوتبال پایه کنند، آش و کاسه همین است که مدت هاست می بینیم.
از استقلال حرف بزنیم. اوضاع به کام دلداده شماست این روزها شاهین خان...

 با وجود مشکلات آغاز فصل این تیم خیلی خوب خودش را پیدا کرد و به جاست از تلاش نکونام و شاگردانش تقدیر کنم. الان استقلال محکم در صدر ایستاده و اگر بداقبالی سراغ بچه ها را نگیرد امسال جام را برای استقلال کادو خواهند کرد. خوشحالم که مدیریت و کادر فنی به زبانِ مشترک رسیدند و گزک به دست دشمنان قسم خورده باشگاه ندادند.
مدافعی که عمرش را پای استقلال گذاشت، فرق فوتبال مدل ۱۴٠۲ را با آن فوتبالِ زیر خاکی در چه می داند؟

 دنیا عوض شده، آدم ها عوض شدند و فوتبال عوض شده است. آن سال ها از پول خبری نبود و ما به عشق سکوها می جنگیدیم. من یک عمر به عشق استقلال و به حرمت تار سبیل هودار و بزرگان باشگاه مجانی بازی کردم و پشیمان هم نیستم. من فقط امیدوارم بازیکنی که میلیارد میلیارد می گیرد، به هوادار و سکوها فکر کند. پول زیاد ستاره ها را خراب می کند و این یک حقیقت است. بارها دیدیم با یک گل، هوادار سکته کرده و جانش را از دست داده، بعد هم...
بعد هم چی آقای بیانی؟

 ببینید حالا که قرار است دومین جام را بگیریم، من از بازیکنان استقلال خواهش می کنم جدای از معادلات مالی، سرهای شان را مقابل توپ بگذارند و تا آخرین نفس مبارزه کنند. هواداری که هزار و یک گرفتاری دارد، دلخوش به قهرمانی تیم محبوبش است و دوست ندارد روز آخر ورق برگردد.
شما هنوز با بچه های دهه شصت ارتباط دارید؟

 بله پنج شنبه ها دور هم جمع می شویم و دلی از عزا درمی آوریم. خوشبختانه مدیریت باشگاه هم نسبت به پیشکسوتان احساس مسوولیت می کند. ما مشکل مالی نداریم و فقط یک جو احترام می خواهیم.
ولی ویدیویی که از جعفر مختاری فر در فضای مجازی وایرال شد، تکان دهنده بود!

 خبر دارم مشکل او تا حد زیادی حل شده. گله مختاری فر بیشتر از این بود که به فراموشی محض سپرده شده. یکی مثل من یا جعفر که ده ها جام برای استقلال آوردیم و در آسیا نیز جشن قهرمانی گرفتیم، حداقل انتطارش این است که از یادها نرود و جایگاه خود را در باشگاه داشته باشد. باور کنید این توقع زیادی نیست و تمام باشگاه های بزرگ دنیا، پیشکسوتان شان را روی چشم می گذارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dve8w