دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/17 00:04
عیدی بازنشستگان | رقم عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان سال 1401
کد خبر: 37498

رقم دقیق عیدی بازنشستگان مشخص شد | واریز 1 میلیون اضافه برای بازنشستگان

واریزی ۱ میلیون اضافه به رقم عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود.

طبق قانون به همه بازنشستگان مشمول مقررات استخدام کشوری نیز عیدی تعلق می‌گیرد. مبلغ این عیدی هر سال توسط دولت اعلام می‌شود. برای سال ۱۴۰۱ مبلغ عیدی بازنشستگان ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان بود؛ اما مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری هنوز به‌طور رسمی توسط دولت اعلام نشده است.

امروزه کارفرمایان کسب‌و‌کارهای مختلف با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی پیشرفته، مبلغ عیدی، سنوات، حقوق و دستمزد و سایر مزایای کارگران و کارمندان را محاسبه و پرداخت می‌کنند. کارکنان نیز می‌توانند خودشان پیش از کارفرما، با استفاده از فرمول‌های بالا این مبلغ را محاسبه کرده و از آن اطلاع داشته باشند. در بخش بعدی این مقاله، یکی از بهترین شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزارهای حسابداری را برای کسب‌و‌کارهای مختلف معرفی می‌کنیم.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تهران درخصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان این سازمان گفت: عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از ۱۵ اسفند پرداخت خواهد شد.

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران درباره زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: براساس اعلام آقای صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان از ۱۵ اسفندماه‌ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به رقم عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بنا بر اعلام دولت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز ۵۰۰ هزار تومان برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تهران گفت: همچنین حقوق اسفندماه بازنشستگان نیز در همان بازه زمانی اعلام شده (پرداخت از بیستم هر ماه براساس حروف الفباء) انجام خواهد شد.

دهقان‌کیا افزود: حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا پرداخت خواهد شد اما پرداخت عیدی برعکس خواهد بود یعنی از آخر حروف الفبا به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد

خبر مهم برای بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با رقم و زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: آنچه را که سازمان تامین اجتماعی تاکید دارد، این است که میزان عیدی به بازنشستگان بر مبنای رقمی است که در زمان شاغل بودن فرد پرداخت شده است البته ما انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر باشد اما به هر ترتیب پیش‌بینی ‌می‌شود که میزان عیدی همانند فرمول سنوات گذشته به بازنشستگان پرداخت شود.

دهقان‌کیا گفت: در خصوص زمان پرداخت عیدی هم هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است و باید منتظر اعلام سازمان تامین اجتماعی باشیم اما پیش‌بینی می‌شود که طبق سنوات گذشته پرداخت شود.

وی در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: در این خصوص از هفته‌های آتی جلسات برگزار می‌شود و انتظار ما از رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که عنایت ویژه‌ای را به شرایط اقتصادی و زندگی بازنشستگان داشته باشند.

چند تشکل صنفی بازنشستگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: طبق سنوات تبعیض آمیز گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را دولت تعیین می‌کند و مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در حالیکه ما بازنشستگان تامین اجتماعی، مشمول قانون کار هستیم؛ درنتیجه، همه دریافتی‌های ما باید مشمول قانون کار باشد نه اینکه مشابه کارکنان دولت عیدی بگیریم. در مورد میزان عیدی که به ضرر ماست، کارکنان دولت محسوب می‌شویم در سایر موارد می‌گویند کارگرید! امسال سال پایان این تبعیض باشد.

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی که به ‌منظور بازدید میدانی از ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و در ۳۳ امین سفر استانی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، در مراسم کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تخصصی بروجن، از آغاز پرداخت عیدی بازنشستگان طی روزهای آینده خبر داد.

وی گفت: به دنبال تصویب مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان توسط هیئت ‌وزیران و ابلاغ این مصوبه به سازمان تأمین‌ اجتماعی و همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز، پرداخت عیدی قریب ۴ میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین ‌اجتماعی از روز جمعه ۱۲ اسفندماه آغاز و طی مدت سه روز عیدی تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به حساب آنان واریز می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: مبلغ عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری حسب مصوبه هیئت ‌وزیران یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که بابت همسر مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت ۲۰۰ هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد کثیر مشمولان دریافت عیدی، پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه ۱۲ اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27d8d6