پنج‌شنبه 04 مرداد 1403 - 25 Jul 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/16 12:00
رپورتاژ
کد خبر: 124202

توپ طلای 2023 و حواشی آن

توپ طلای امسال در اول نوامبر در فرانسه برگزار شد که حاشیه های زیادی به دنبال داشت.
خیلی از بازیکن ها به پاریس رفته بودند تا از نزدیک ببینند جانشین توپ طلای 2023 چه کسی خواهد بود؟
در نهایت توپ طلا برای لباس شماره هشت ، لیونل مسی شد که حاشیه های زیادی هم در پی داشت. خیلی ها به بردن لیونل مسی بازیکن باشگاه اینتر میامی اعتراض کردند و می گفتند توپ طلای امسال حق مسی نبوده است.
مسی برای کسب کردن توپ طلای 2023 رقابت سختی با ارلینگ هالند داشته است . یکی از دستاورد های بزرگ مسی برای برنده شدن این جایزه ، جام جهانی 2022 بوده است اما باز خیلی ها معتقد بودند توپ طلای امسال باید به ارلینگ هالند بازیکن منچستر سیتی می رسید .

یکی از حاشیه های بزرگ که در فضای مجازی غوغا کرد ، واکنش رونالدو به پستی علیه مسی بوده است. رونالدو زیر یکی از پست های خبرنگار های معروف که راجب این که توپ طلا حق مسی نبوده است سه شکلک خنده گذاشته است و با حرف های آن که مسی توپ طلا را دزدیده ،  موافقت کرده است. با این حال رقیب های مسی از جمله امباپه و هالند در پیامی، اهدای این جایزه به مسی را تبریک گفتتند.

در مقاله زیر در مورد دستاورد های سه بازیکن برتر توپ طلا در سال 2023 بحث کرده ایم.

1 - کلیان امباپه بازیکن فرانسوی باشگاه پاریسن ژرمن

امباپه که لباس پاریسن ژرمن شماره هفت را به تن دارد امسال نفر سوم بازیکن برتر توپ طلا شده است.

کیلیان امباپه خودش باور داشت که می تواند توپ طلای 2023 را برای خود بکند. این امر برای او امکان پذیر بوده است. او بیش از ۵۰ گل برای باشگاه و تیم ملی زده و عنوان قهرمانی لیگ را برای باشگاه پاریسن ژرمن مجدداً به دست آورده است. در فینال جام جهانی سه گل به آرژانتین زد و کفش طلای جام جهانی را به دست آورد . با این حال از دلایلی که امسال امباپه نتوانست به توپ طلا برسد می توان به شکست او در فینال جام جهانی قطر 2022 و عدم رسیدن به مراحل پیشرفته در لیگ قهرمانان اشاره کرد. همه این ها جوری برای او تمام شد که شاید امباپه را در فصل بعدی در لباس پاریسن ژرمن نبینیم.

2 - ارلینگ هالند بازیکن جوان منچستر سیتی

در فصل 2022/2023 ارلینگ هالند به طور فوق العاده ای با زدن ۵۶ گل و ارائه ۹ پاس گل، رکوردهای بی‌شماری را برای منچستر سیتی به ثبت رساند. در پایان فصل،به نظر می‌رسید هالند که لباس منچستر سیتی شماره 9 را می پوشد برنده توپ طلا می شود ولی در مقابل او لیونل مسی بود و رقابت برای رسیدن به توپ طلا برای او کمی سخت شد.

با این حال، در هشت بازی آخر فصل برای منچسترسیتی، او تنها یک گل به ثمر رساند. به همین دلیل، در سال ۲۰۲۳ موفقیت بزرگی نداشت، اگرچه تلاش‌های بی‌نظیر او نقش قابل توجهی در برد تریبل تیم تحت مربیگری پپ گواردیولا ایفا کرد. او همچنین قهرمان پریمر لیگ و لیگ قهرمانان شده است. در هر صورت ارلینگ هالند دست خالی از مراسم توپ طلا نرفت و جایزه بهترین مهاجم به این بازیکن نروژی تعلق گرفت.

3 - لیونل مسی بازیکن آرژانتینی

می توان گفت مسی یکی از بهترین بازیکن های تاریخ می باشد. این ستاره ی فوتبال مدتی در بارسلونا بازی می کرد و می توان گفت دلیل درخشش او بارسلونا بوده است. در جام جهانی قطر 2022 مسی برنده جام شده است . این بازیکن آرژانتینی بازی بسیار حرفه ای در جام جهانی از خود نشان داد و همین کافی بود که برنده توپ طلای 2023 بشود.

هواداران احتمال می دهند که این اخرین توپ طلای مسی باشد با این حال، با توجه به احتمال بالاتر از همیشه که او با فوتبال اروپا پایان داده است، آیا این به این معناست که این آخرین برد او از این جایزه خواهد بود؟ نمونه‌ای از دستاورد های او در ابتدای فصل برای تیم اینتر میامی نشان می‌دهد که او هنوز هم قادر است دوباره به این جایزه دست یابد.

 

جایزه کوپا برای چه کسی شد؟

یکی دیگر از جایزه های مهم این مراسم جایزه کوپا است که در مراسم توپ طلا، جایزه کوپا که به بهترین بازیکن زیر بیست و یک ساله سال ۲۰۲۳ اهدا می‌شود، به جود بلینگام اهدا شد و در نتیجه، ستاره انگلیسی رئال مادرید به عنوان بهترین استعداد سال ۲۰۲۳ میلادی تشخیص داده شد. احتمال زیادی است که بلینگام فاتح توپ طلای سال دیگر باشد. او بازی حرفه ای در ال کلاسیکو 2023 از خود نشان داده است. بلینگام عنوان رونالدو بعدی در لباس رئال مادرید شماره 5 را گرفته است و محبوبیت زیادی بین هواداران رئال مادرید به دست آورده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27krmd