جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/05 11:00
گوجه فرنگی
کد خبر: 40115

خواص گوجه فرنگی برای پوست | تاثیر ماسک گوجه فرنگی بر پوست صورت

گوجه فرنگی برای انواع پوست صورت خواص بسیار زیادی دارد.

گوجه فرنگی را در دو دسته بندی میوه ها و سبزیجات دسته بندی می کنند البته علم باغبانی گوجه فرنگی را یک نوع سبزی می داند. گوجه فرنگی یکی از مؤثرترین داروها برای سلامت و درخشندگی پوست معرفی می‌شود. گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است، یک آنتی‌اکسیدان قوی که فواید زیادی برای پوست دارد.  گوجه فرنگی خواص بی نظیری برای پوست صورت دارد.

گوجه فرنگی

 

خواص ماسک گوجه فرنگی

منبع غنی ویتامین C و املاح حیاتی مثل پتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین A E است. 

احتمال ابتلا به آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهد

ویتامین C تولید کلاژن و الاستین پوست را بهبود می‌بخشد.

کاهش منافذ باز پوست صورت

در برابر سرطان پوست محافظت کند

خمیر گوجه فرنگی ضد قارچ است و با داشتن عملکرد ضدباکتریایی عوامل عفونی و جوش‌های صورت را نابود می‌کند.

میزان PH پوست را متعادل می‌کند، که به نوبه خود روغن طبیعی تولید شده توسط پوست را متعادل می‌سازد.

کاهش چربی اضافه پوست

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

برای تهیه این ماسک نصف گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو درون مخلوط‌کن بریزید تا پوره صاف و یکدستی حاصل شود. با استفاده از یک پنبه تمیز این مخلوط را به صورت بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای مرطوب کردن پوست صورت می‌توانید از یک قطره روغن‌زیتون استفاده کنید. 

بهتر است قبل استفاده از ماسک، صورت را بخور دهید تا منافذ پوست کاملاً باز شود و ماسک بتواند به عمق منافذ نفوذ کند. لیمو یک قابض کننده و تونر طبیعی است که باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. با خاصیت ضد باکتریایی که دارد میکروب‌های موجود در پوست را از بین می‌برد و با محو کردن لکه‌های تیره و جای جوش، پوست را روشن می‌کند.

ماسک گوجه فرنگی و ژل آلوئه ورا برای ضد التهاب

آب گوجه‌فرنگی و ژل آلو‌ئه‌ورا را با هم مخلوط کنید. ترکیب ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را بشویید. از این ماسک صورت یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی و عسل

گوجه فرنگی و عسل هردو دارای خاصیت سفیدکنندگی شگفت‌انگیزی هستند که هرگونه رنگدانه و لکه‌های تیره ناشی از آفتاب‌سوختگی را از بین می‌برند. این مخلوط همچنین برای روشن شدن پوست بسیار عالی عمل می­کنند.

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است که می‌تواند در تغییر رنگ پوست مؤثر باشد و چهره‌ای زیبا و درخشان به شما هدیه دهد. این ماده همچنین می‌تواند از پوست شما در برابر نور ماوراءبنفش محافظت کرده و یک ضد آفتاب طبیعی به شمار می‌رود. عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود.

دارای خواص ضد باکتری، ضدعفونی‌کننده، ضد قارچ و ضدالتهاب است که از پوست در برابر باکتری‌ها و میکروب‌ها محافظت می‌کند. همچنین با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده، سرعت پیری را کاهش می‌دهد، جوش را از بین می‌برد و از بروز آن جلوگیری می‌کند؛ به محو شدن جای زخم، لکه‌ها و علائم تیره روی پوست نیز کمک می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oz6vd