پنج‌شنبه 04 مرداد 1403 - 25 Jul 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/26 05:54
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 117480

خواننده‌های ورزشکار ایرانی

در این مقاله به معرفی خواننده‌های ورزشکار و ورزشکارهای خواننده ایرانی پرداختیم.

 

خواننده‌های ورزشکار ایرانی ، هنرمندانی هستند که علاوه بر استعداد خوانندگی، در ورزش نیز برجسته‌اند. این هنرمندان، همزمان با اجراهای موسیقی، در رشته‌های ورزشی مانند بوکس، فوتبال، کشتی و اسکیت شکوهمند می‌درخشند. آنها با تلفیق هنر و ورزش، نمونه‌هایی برتر از همزیستی دو علاقه را به نمایش می‌گذارند. با ما همراه باشید تا برخی از خواننده‌های ورزشکار و ورزشکارهای خواننده را به شما معرفی کنیم.

فرامرز آصف,بیوگرافی فرامرز آصف,عکس فرامرز آصف

فرامرز آصف

فرامرز آصف آهنگساز و ترانه‌سرا سبک پاپ و ورزشکار سابق ایرانی است که در آبادان متولد شد. او از جمله خواننده‌های مشهور ورزشکار ایرانی است. آصف در مسابقات پرش سه گام آسیایی ۱۹۷۴ مدال برنز را کسب کرد و به عنوان رکورددار پرش سه گام ایران شناخته شد. سپس به فراهمی بورس تحصیلی ورزشی به دانشگاه جنوب کالیفرنیا رفت و در تیم دو و میدانی آن دانشگاه به مدت چهار سال شرکت کرد. در سال ۱۹۸۰ فارغ‌التحصیلی در رشته معماری را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافت کرد.

موسیقی فرامرز آصف تأثیراتی از فرهنگ و میراث ایرانی را دارد، همچنین الهام‌هایی از موسیقی آمریکای جنوبی و اروپایی نیز به آن دست می‌دهد. او تاکنون آلبوم‌هایی نظیر افرا ۱ و ۲، سیمین بر، جنگ و صلح، ترمه و یاس، قشنگ روزگار و حاجیز را منتشر کرده است.

جواد یساری

یکی دیگر از خواننده‌های ورزشکار قدیمی جواد یساری است که در تاریخ ۶ شهریور سال ۱۳۲۳ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. وی با خواندن ترانه‌های کوچه بازاری، از سال ۱۳۵۲ با اجرای آهنگی به نام پول سیاه، به فعالیت هنری خود را آغاز کرد. پس از انقلاب اسلامی، جواد یساری در بیشتر روزهای سال در امارات کنسرت برگزار می‌کند و هر چند سال یکبار نیز کنسرت‌هایی در اروپا برگزار می‌کند. قبل از انقلاب، وی پنج آلبوم منتشر کرد و آخرین آلبوم او با نام سپیده دم بود که قبل از انقلاب ایران منتشر شد.

در سال ۱۳۹۷، بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب ایران، جواد یساری مجوز پخش آهنگی از وی در فیلم دشمن زن به کارگردانی حسین فرح بخش دریافت کرد. در این فیلم، وی در یک بازی کوتاهی نقش خود را ایفا کرد و ترانه شاخه نبات (عشق) را اجرا کرد. همچنین، جواد یساری در گذشته به عنوان کشتی‌گیر و ورزشکار در رشته باستانی فعالیت داشته است.

همایون شجریان

همایون شجریان خواننده، آهنگ‌ساز و نوازنده‌ موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. همایون پسر محمدرضا شجریان است که با راهنمایی پدرش و آموزش ناصر فرهنگ‌فر و جمشید محبی، تکنیک‌های موسیقی و آواز را یاد گرفت. او کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و با سایر سازهای موسیقی نیز آشنا شد. همایون در کنسرت‌های مشترک با محمدرضا شجریان همراهی کرد و آلبوم‌های مستقلی منتشر کرد. همایون آلبوم‌های متعددی را منتشر کرده است. آلبوم‌هایی مانند نسیم وصل شوق دوست و ناشکیبا، نقش خیال و شب جدایی از آثار معروف اوست. همایون همچنین به آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز مشغول بوده است.

چند وقت پیش، فیلمی از همایون شجریان، خواننده موسیقی سنتی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در حال تمرین بوکس بود و حریف خود را با ناک‌اوت شکست داد. این فیلم در توییتر بسیار پرطرفدار شد. همایون شجریان علاوه بر بوکس، به اسکی نیز علاقه زیادی دارد.

بایگانی‌ها همایون شجریان - اخبار گوناگون

فرزین

فرزین، یک هنرمند موسیقی و خواننده ورزشکار ایرانی بود که در دهه ۵۰ میلادی فعالیت خوانندگی خود را آغاز کرد. او ابتدا با اجرای آهنگ مهمان، که توسط بیژن قادری ساخته شده بود، شهرت یافت. قبل از انقلاب ایران، او با نام دمیس روسس شناخته می‌شد و در ساتی نیک با همکاری عارف عارف‌کیا فعالیت می‌کرد. یکی از آهنگ‌های معروف او در آن زمان آهنگ دم بگیرین از آلبوم خداحافظ بود. پس از انقلاب، فرزین به ایالات متحده مهاجرت کرد. او آلبوم اول خود را با نام گریه نکن منتشر کرد که شامل ترانه‌هایی چون رطب، هم‌نفس و هوای یار بود. او همچنین آلبوم‌های دیگری مانند معشوقه، عشق، زینو، بی رخ تو و اگه سوختیم را منتشر کرد. او به فوتبال علاقه زیادی داشت و به تیم هنرمندان لس آنجلس پیوست. همچنین، به عنوان یک طرفدار پرسپولیس، ترانه‌ای به نام پرسپولیس را اجرا کرد که توسط جهانبخش پازوکی سروده شده بود.

شیث رضایی

شیث رضایی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس، دارای سابقه کاپیتانی در تیم پرسپولیس و بازی در تیم ملی است. رضایی از جمله ورزشکارهای خواننده است. او در فصل ۸۳ به تیم پرسپولیس پیوست و در نیم فصل دوم سال ۸۶-۸۷ اخراج شد. در تیم ملی، در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ حضور داشت و در مهر ۱۳۸۵ به تیم ملی دعوت شد. او در مقابل عراق در سال ۱۳۸۵، در تنها بازی ملی خود، گلی را به ثمر رساند.

شیث رضایی ترانه‌های: حال داغون در سال ۱۳۹۴، همه جا اسم توئه (تقدیم به مهرداد اولادی و هادی نوروزی) در سال ۱۳۹۵، تو فکرتم در ۱۳۹۵سال ، پر احساس دراسفند ۱۳۹۵، کم آوردم بیا در خرداد ۱۳۹۶، حباب در سال ۱۳۹۶، ای کاش در اسفند ۱۳۹۶ و عاشق که میشی در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرده است.

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی نیز یکی دیگر از ورزشکارهای خواننده ایرانی به‌شمار می‌رود. مازیار خواننده، آهنگساز، نوازنده، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده موسیقی پاپ ایرانی است. او در زمینه ساخت موسیقی متن و ترانه‌ها فعالیت می‌کند و همچنین درخشش در خوانندگی فیلم‌های معروف را به خود اختصاص داده است. آلبوم «قلب یخی» اولین آلبوم رسمی او است و سپس آلبوم‌های «لعنت به من» و «ماه هفتم» منتشر شدند. در تجربه سینمایی اخیر خود با فیلم «یادم تو رو فراموش» به کارگردانی علی عطشانی، مازیار فلاحی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین آهنگسازی را دریافت کرد. آلبوم جدیدتر او با عنوان «یادم تو را فراموش» نیز در سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

مازیار فلاحی، علاقه زیادی به رشته فول کنتاکت (فول کنتاکت کانادایی) در کنار تکواندو داشت. این رشته توسط برادران "دردار" در ایران بنیان‌گذاری شده است. او به مدت سه سال متوالی با استاد ستار علیپور در سال ۱۳۷۱ کار کنتاکت را ادامه داد و در نهایت کمربند مشکی در این رشته را دریافت کرد. فلاحی به طور رسمی از فدراسیون نیز دریافت کرد. فعالیت‌های ورزشی او شامل کیک بوکس نیست و بیشتر بر اساس اصول طراحی ورزشی، آموزش خصوصی، کاردیوباکسینگ، آموزش دفاع شخصی و بدنسازی و آمادگی جسمانی است.

بیوگرافی مازیار فلاحی و همسرش عسل قربانی + عکس دخترش

سخن آخر:

خواننده‌های ورزشکار و ورزشکارهای خواننده ایرانی، با ترکیب هنر و ورزش، نشان داده‌اند که استعداد‌های چندگانه‌شان قابل ترکیب است. با برتری در رشته‌های ورزشی و همزیستی با موسیقی، آنها نمونه‌هایی منحصربه‌فرد از هماهنگی بین بدن و روح را به تصویر می‌کشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3epery