جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/22 10:58
کد خبر: 38338

پاداش‌ نجومی و دلاری به بازیکنان تیم ملی برای باخت در جام جهانی! | مراجع قضایی ورود کردند!

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، پرداخت پاداش ارزی به بازیکنان و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جام جهانی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بخشنامه وزارت ورزش در تضاد است.

به گفته مسعود ستایشی، سازمان بازرسی کل کشور در بخش نظارت قانونی بر حوزه‌های عملکردی، بحث پاداش های نجومی در جام جهانی و پرداخت پاداش ارزی به بازیکنان تیم ملی فوتبال ، کادر فنی و اعضای هیات رئیسه در مسابقات جام جهانی 2022 قطر را مورد بحث و بررسی قرار داده است. در این زمینه، این سازمان یک مشروحه یا نامه هشداری به وزیر ورزش نوشته و توضیحات لازم را درباره مسائل مربوط به پاداش بازیکنان، کادرفنی و اعضای هیات رئیسه در مسابقات جام جهانی قطر است.

وی افزود: مطابق بخش‌نامه‌ای که خود وزارت ورزش و جوانان اگر اشتباه نکنم در تاریخ 19 آبان 1399 صادر کرده پرداخت هرگونه پاداش به صورت ارزی یا اهدای مسکوکات طلا و سکه به ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش را ممنوع اعلام شده است. طبیعی است پرداخت پاداش به صورت ارزی مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بخشنامه مورد بحث نیست و مغایر آنها تلقی می‌شود. وزیر ورزش و جوانان پاسخ لازم را داده و در این رابطه پرونده‌ای در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: موضوع در حال پیگیری است. مطمئن باشید با توجه به حساسیت‌هایی که در سازمان بازرسی از باب ایفای وظایف قانونی است و همکاران مجربی که در این مجموعه هستند، این فرآیند با دقت، ظرافت، سرعت و صحت صورت خواهد پذیرفت. هر نتیجه‌ای که بازرسی کل کشور داده فعلا در حد نامه هشداری و توضیح بوده است. هر نتیجه‌ای حاصل شد یا به مرجع قضایی آمد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nronk