جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/23 01:57
هواشناسی
کد خبر: 41047

اخبار پیش بینی هواشناسی کشور ا امروز منتظر گرد و خاک باشید

هواشناسی از بروز گرد و خاک در برخی استان های کشور خبر می دهد.

اخبار هواشناسی کشور امروز منتشر شد. در هواشناسی وضعیت جوی کشور پیش بینی شده است. در اخبار هواشناسی رگبار پراکنده برای امروز پیش بینی شده است. هواشناسی از بروز گرد و خاک در برخی استان ها خبر می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی به‌ویژه مناطق شمالی اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات استان‌های گلستان و سمنان افزایش ابر و رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق و در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط شنبه (۲۷ خرداد) در بخش‌هایی از آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل انتظار می‌رود همچنین امروز(۲۳ خرداد) علاوه بر مناطق یاد شده در شمال اصفهان، ارتفاعات استان‌های کرمان و غرب یزد ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده در پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل، شمال شرق و مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از چهارشنبه تا جمعه (۲۴ تا ۲۶ خرداد) در جنوب غرب، بخش‌هایی از غرب کشور و مناطقی از استان بوشهر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده دریای عمان و از بعد از ظهر سه‌شنبه تا شنبه (۲۳ تا ۲۷ خرداد) تنگه هرمز و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۴ خرداد ) صاف تا قسمتی ابری و گاهی غبار رقیق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۲۵ خرداد) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و به‌تدریج افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ خرداد) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز شهر کرد همدان با دمای ۱۲ و فردا شهر کرد با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zknpj