شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/25 08:49
قیمت بنزین
کد خبر: 127030

جنجال دوباره بر سر بنزین| قیمت بنزین در سال آینده نجومی می‌شود؟

دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته بود بنایراین قیمت گازوئیل، بنزین و دیگر فرآورده‌ها در سال آینده همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

به گزارش رصدورزشی،جدیدترین آمارها از قیمت بنزین در دنیا نشان می‌دهد ارزان‌ترین بنزین دنیا در ایران عرضه می‌شود و قیمت دلاری هر لیتر بنزین در کشورهای همسایه ایران تا ۴۰برابر قیمت این محصول در ایران است. متوسط قیمت هر لیتر بنزین در دنیا 45 برابر قیمت بنزین در ایران است، در اول ژانویه 2024 متوسط قیمت جهانی هر لیتر بنزین 1.3 دلار بوده است. قیمت بنزین در بزرگترین تولیدکننده نفت دنیا حدود 20 برابر قیمت این محصول در ایران است. قیمت بنزین در عربستان از 17 کشور جهان گران‌تر است. هر لیتر بنزین در این کشور 62 سنت قیمت دارد.

رحیم زارع در نشست خبری در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی بودجه سال آینده این است که کسری و نرخ تورم آن کمتر شده است.

وی اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته که کمیسیون تلفیق هم عینا آن را مصوب کرد بدان معنا که قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های انرژی همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود و تغییری در نرخ قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نخواهیم داشت.

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bqxwd