جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/08 13:16
مشاجره
کد خبر: 40258

تاثیرات مشاجره در زندگی مشترک | مدیریت مشاجره در زندگی مشترک

مشاجره در زندگی مشترک ممکن است به خاطر هر نوع عدم توافق اتفاق بی افتد.

مشاجره زن و شوهرها در زندگی مشترک امری طبیعی است اما باید برای حفظ روابط عاطفی با همسر، توانایی مدیریت اختلافات و پایان دادن به دعواهای زناشویی را داشته باشید. مشاجره در زندگی مشترک باعث عصبانیتمان می شود یا ممکن است به دلیل عصبانیت از چیزی به وجود آید. مشاجره زوجین بسیار استرس زاست، اما می تواند به حل مشکلاتی که به بحث نیاز دارند کمک کند. مشاجره در زندگی مشترک می تواند به سرعت ناراحت کننده و حتی حاوی توهین های شخصی شود.

مشاجره

مدیریت مشاجره و دعوا در زندگی مشترک

نیاز ب تنهایی و خلوت

پس از دعوای مفصل با همسرتان شاید نیاز به داشتن زمانی برای خلوت کردن با خود داشته باشید. ممکن است برای دور بودن از برخوردهای غیر منتظره به هنگام عصبانیت نیاز به تنهایی را در خود احساس کنید. فکر کردن در تنهایی موجب استحکام طولانی تر رابطه می شود.

با اینکه به همراهی همسرتان در تمام لحظات نیاز دارید اما ممکن است بودن او در این لحظه موجب بدتر شدن شرایط شود. از همسرتان بخواهید که مانع از خلوت شما نشود. به افکار خود سر و سامان دهید و به فکر تلافی و انتقام نباشید.

هنگام گرسنگی و خستگی بحث ممنوع

زمانی که خسته و گرسنه باشید، شدیدتر عصبانی می شوید. این طبیعت انسان است. در این زمان ها، از بحث کردن خودداری کنید. در عوض، زمانی را انتخاب کنید که هر دو آرام و راحت هستید و احتمال کمتری برای شعله ور شدن بحث وجود دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند پیاده روی کنند، برخی دیگر خانه را ترجیح می دهند: همه راهکارها و محیط ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما مفید است.

عشق بورزید

به جای نشان دادن خشم خود به همسرتان، مهربان و خوش رو باشید و دوست داشتن خود را به او نشان دهید. کلمات محبت آمیز در رابطه مانند معجزه عمل می کنند. اگر فردی حس کند که دیگر در قلب همسرش جایی ندارد زندگی تلخ می شود.

البته هنگامی که همسرتان هنوز عصبانی است این رفتارها تاثیری ندارند بلکه باید مدتی از دعوای شما بگذرد و فضا آرامتر شود. پس از آرام شدن شرایط، به آرامی و با لحنی پر از مهر با او صحبت کنید تا همسرتان متوجه اهمیت خود در زندگی شما شود و بداند که نیت شما بهبود روابط تان است نه ادامه دادن دعوا و اختلاف

همیشه آماده عذرخواهی باشید

شاید فکر می کنید حق باشماست. شاید همیشه حق با شما بوده است. با این حال، عذرخواهی کردن به همسرتان نشان می دهد که شما درکش می کنید و نگرانی های او را متوجه شده اید. این کار به خصوص زمانی که هر دو برخلاف میلتان داد کشیده اید، بسیار خوب است.

عذرخواهی به این معنی نیست که پذیرفته اید که تقصیر شما بوده است. بلکه شما عذرخواهی می کنید که دعوایی پیش آمده است، همسرتان ناراحت شده است و نتوانسته اید بحث را مدیریت کنید.

به علاوه، گاهی بی دلیل ناراحت می شویم. همیشه این احتمال وجود دارد که دچار سوءتفاهم شده باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jeqql