یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/09/29 06:33
قیمت طلا
کد خبر: 125642

قیمت طلا در اوج | هر اونس ۲۰۳۸ دلار

قیمت طلای جهانی همچنان بالای 2 هزار دلار است.

به گزارش رصد ورزشی:  قیمت طلا در بازارهای جهانی همزمان با اعلام کاهش نرخ بهره در آمریکا بالای 2 هزار دلار ثابت مانده است. یک تحلیلگر می گوید: قیمت طلا مطمئناً می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود برسد.قیمت طلا در هر اونس هم اکنون ۲۰۳۸ دلار و ۷۷ سنت است. همچنین قیمت طلا در آمریکا( طلای آمریکا) بدون تغییر در ۲۰۵۲ دلار و ۲۰ سنت بود. سایر فلزات نیز همراه با قیمت طلا افزایش قیمت داشتند.

قیمت طلای جهانی امروز چهارشنبه بالاتر از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار ثابت ماند که با حمایت از چشم‌انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال آینده حمایت می‌شود، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اعداد تورم ایالات‌متحده در اواخر این هفته بودند.

هفته گذشته، فدرال رزرو نشان داد که انقباض رو به پایان و کاهش نرخ بهره برای سال ۲۰۲۴ در برنامه است. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا روز سه‌شنبه گفت که فدرال رزرو با توجه به قدرت اقتصاد، برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا عجله ندارد.

قیمت طلا

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس در این باره گفت: فدرال رزرو در حال عقب‌نشینی از کاهش نرخ بهره است و اگر ما شاهد یک گزارش ضعیف‌تر نباشیم، ممکن است جایی برای ناامیدی کسانی که خواستار کاهش ماه مارس هستند وجود داشته باشد و پتانسیل صعودی طلا را محدود کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال ۷۵ درصدی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس قیمت گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره آمریکا بر دلار و بازده اوراق فشار می‌آورد و جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

سیمپسون گفت: طلا مطمئناً می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود برسد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴.۰۶ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۵۵ دلار و ۹۸ سنت و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۹ دلار و ۲۸ سنت رسید.

منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rpbeb