دوشنبه 26 شهریور 1403 - 16 Sep 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/17 13:12
گل پیچک
کد خبر: 40652

نکات نگه داری گل پیچک | این گل زیبا را مهمان خانه هایتان کنید

گیاه پیچک یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی است.

گل پیچک ، گیاهی زیبا و آپارتمانی است. گل پیچک از گیاهان پرطرفدار است .  گل پیچک به منظور تصفیه هوای منزل و افزایش زیبایی به فضای خانه ی شما نیز استفاده می ‎شود. 

 

گل. پیچکنگهداری و پرورش گیاه پیچک

برای رشد گیاه پیچک آن را در ظرفی قرار می دهیم که به مقدار کافی بزرگ باشد تا ریشه های گیاه بتوانند به خوبی در آن جای گیرند و سپس باید گیاه پیچک را در مکانی قرار دهید که نور به صورت غیر مستقیم به آن می تابد. دقت داشته باشید که مکان مورد نظر باید نور زیادی را جذب نماید، جاهایی مانند پشت پنجره یا پاسیون که نور خورشید به صورت مستقیم به آن تابیده نشود، مکان های مناسبی برای رشد این گیاه هستند. اگر پیچک نور خوبی به دست بیاورد، رشد خوبی هم خواهد داشت.خاک گیاه رارا مرطوب نگه دارید.

در صورتی که گیاه پیچکتان خیلی بزرگ شده ، بهتر است آن را به روش قلمه زنی تکثیر کنید.

استفاده از گلدان سفالی برای گیاه پیچک مناسب تر است زیرا این گونه گلدان ها ، رطوبت را سریعا از خاک خارج می ‎کنند.

بهترین مکان برای نگهداری از این گیاه ، قرار دادن آن در کنار پنجره های پوشیده شده با پرده است . استفاده از چراغ های مخصوص رشد گیاه نیز برای پرورش گیاه پیچک مناسب خواهد بود.

دمای مناسب برای پرورش  و نگهداری از گیاه پیچک دمای 15 تا 21 درجه است این گیاه به دمایی متعادل نیاز دارد و سرمای هوا به انها اسیب وارد می کند.

در صورتی که رشد گیاه متوقف شده ، بهتر است مکان گیاه را جا به جا کرده تا این وضعیت بهبود یابد . پژمرده شدن برگ های گیاه معمولا به دلیل قرار گرفتن آن در معرض نور مستقیم خورشید است و در این شرایط باید گیاه را به مکانی کم نور تر و سایه دار منتقل کنید.

گیاه پیچک از آن دسته از گیاهانی است که باید خاکی مرطوب داشته باشد بنابراین نیاز دارد تا هفته ای دو بار آبیاری شود، یک راه کار برای این که بدانید چه زمانی باید خاک را مرطوب کنید این است که انگشت خود را داخل خاک نمایید تا ببینید تا چه عمقی از خاک خشک میباشد اگر بیش از یک ونیم تا دو بند انگشت از خاک خشک بود کمی به آن آب دهید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kjrq